Optimalizace pro vyhledávače – SEO

Autor: Radim Smička
Vydání: Jaroslava Smičková, 2004
Počet stran: 120

Anotace

Optimalizace stránek pro vyhledávače neboli Search Engine Optimization (SEO) je umění dostat webovou stránku na přední pozice ve vyhledávačích, kde ji uživatel může snadno najít. Proč platit za reklamu na internetu, když daleko efektivněji lze získat přístupy na stránky pomocí vyhledávačů. Pokud se jedná o internetový obchod lze pomocí SEO zvýšit obrat firmy. To je také jeden z cílů této knihy, dokázat, že SEO funguje a vyplatí se. SEO chápu jako neplacenou část Search engine marketing (SEM). Tato kniha je určena pro všechny, které tato oblast zajímá, zvláště pak pro tvůrce webových stránek.

Můj názor

Na můj vkus je to hodně tenká knížka. Informací přesto obsahuje poměrně hodně. Ve velké většině jsou to informace spíše pro začátečníky a pro ty je to knížka určitě velmi dobrá.

Obsah knihy

  • Historie internetových katalogů a vyhledávačů: Rozdíl mezi katalogy a vyhledávači, Historický vývoj, Podíly vyhledávačů, České vyhledávače a katalogy
  • Předpoklady pro optimalizaci: JavaScript, Flash, Splash page, Rámce, Klikací obrázkové mapy, Rozbalovací menu, Dynamické stránky, Session ID, Časté změny v URL, Automatické přesměrování, Duplicitní URL, Validnost HTML kódu, Velikost stránky v kB
  • Metody v SEO: Klíčová slova, Stop slova, Traffic, Konverzní poměr, Důležité tagy, PageRank, Zpětné odkazy, Anchor text, robots.txt, ErrorDocument 404
  • Zakázané metody v SEO: Skrytý text nebo odkazy, Klamná a často opakovaná slova, Cloaking, Odkazové farmy, Klamné přesměrování, Doorway pages, Duplicitní weby, Tapetování katalogů, Cybersquatting, Spam report, Na co si dávat pozor
  • Praktická ukázka postupu SEO: Optimalizace bazos.cz a jasminka.cz